هک رمز وای فای دیگران ، نحوه شکایت از جرم هک و موارد آن

هک رمز وای فای دیگران

هر کار غیرقانونی که کامپیوتر ‌یا رایانه در آن ابزار یا موضوع جرم باشد، جرم رایانه‌ای است هک رمز وای فای دیگران هم نوعی از این جرائم است .

انگیزه افرادی که جرائم رایانه ای را  انجام یا بصورت غیر مجاز از اینترنت دیگران استفاده و رمز وای فای را هک می کنند این است که برای اســتفاده از ســرویسهای اینترنتی هزینه ای پرداخت نکنند .

ایجاد امنیت در فضای سایبری، به علت پیچیدگی کار سختی است .

اگر به حریم خصوصی سایبری شما تجاوز و رمز وای فای شما هک شد ، این حق را دارید که شکایت قانونی مطرح کنید.

نحوه شکایت از جرم هک رمز وای فای

بهترین و قانونی‌ ترین راه برای ارائه شکایت، مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ ای است . پس از مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ای شاکی برگه ی شکواییه را به دادسرای ویژه جرایم رایانه ای برده و پرونده تشکیل می‌ شود . و رسیدگی به آن طبق روال قانونی به جریان می‌ افتد. دادسرا نیز بر حسب حساسیت پرونده و بررسی بیشتر موضوع، آن را به پلیس فتا ارجاع می‌دهد. موضوع پیگیری و مدارک جمع آوری می شود . برای شکایت باید دلایل و مدارک کافی باشد . دادیار مدارک را بررسی کرده، در صورت کافی بودن و کامل بودن اقدام به صدور کیفر خواست مینماید. در نهایت در دادگاه ویژه قاضی با بررسی پرونده و وجود مدارک رای را صادر میکند.

یک راه دیگر هم برای ارائه شکایت از جرم هک رمز وای فای و استفاده غیر مجاز از اینترنت دیگران وجود دارد .

 و آن شکایت به پلیس فتا است که اگر جرمی علیه شما در فضای مجازی اتفاق افتاد می‌توانید به سایت اینترنتی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه و روی آیکون ارتباطات مردمی کلیک کنید.در این بخش، مشخصات، نشانی و شماره تلفن به همراه موضوع شکایت شما به ثبت می‌رسد و پلیس فتا در کمترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

دادگاه و مرجع صالح جهت رسیدگی به جرم هک رمز وای فای

دادگاه صالح به رسیدگی دادسرا و دادگاه ویژه جرایم رایانه ای است .

مجازات جرم هک در قانون جرایم رایانه ای

 قانون ایران در خصوص جرائم رایانه ای قوانینی دارد .

 مجرمین در خصوص جرم هک رمز وای فای به 91 روز تا یک سال حبس و مبلغ معادل ۵ تا ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی و یا در بعضی موارد به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

جرم هک و هکرها، جرمی غیر قابل گذشت است چون باعث بر هم زدن نظم عمومی میشود.

 درست است که با شکایت شاکی پیگیری پرونده شروع میشود . ولی وقتی وارد رسیدگی شد ، حتی با رضایت شاکی نیز پرونده مختومه نمیشود. در این هنگام دادستان به عنوان مدعی العموم به دفاع از حقوق مردم اقدام مینماید.

5 مورد برای امنیت وای فا بدانیم :

1-استفاده از یک پسورد قوی و امن (ترکیبی از اعداد و حروف و علامت)

2-با استفاده از یک نام ‌رمز پیش فرض مودم ADSL خود را تغییر دهید.

3-از رمزهای پیچیده برای نام کاربری خود استفاده کنند.

4-از دانلود فایل‌های ناشناس پرهیز کنید و تنظیمات امنیتی مودم خود را افزایش دهید. 

5-در صورت جابجایی منزل حتماً نسبت به جمع‌آوری خط اقدام کنید.

دیدگاه شما

نماد اعتماد الکترونیک

آشنایی با دادپند

سایت دادپند به مدیران کمک خواهد کرد که با اشراف کامل به قانون  کسب و کار خود را سریع تر و با خیال راحت تر رشد بدهند ، کار اصلی ما آموزش و مدیریت موارد مختلف حقوقی است .
از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
روزهای کاری ، 10 صبح تا 17 پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 38655782 -051
آدرس ایمیل: Info@dadpand.com

تمامی حقوق این سایت متعلق به سمانه خسروقوچانی است. این سایت در زمینه آموزش موارد حقوقی و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.