• دادپند
  • /
  • کسب و کار
  • /
  • قرارداد کار ندارم چطور باید ثابت کنم در یک کارگاه کار می کردم ؟

قرارداد کار ندارم چطور باید ثابت کنم در یک کارگاه کار می کردم ؟

اگر قرارداد کار نداشتید ، و حقوق نقدی دریافت می کردید و الان دچار مشکل شدید باید چه کاری انجام بدهید ؟

بر اساس قانون آئین دادرسی کار ارائه اسناد و مدارک به عهده کارگر است. در حالت کلی مواردی که ثابت می کند شما در یک کارگاه سابقه کار داشتید عبارتند از : قرارداد کار کتبی ، سابقه بیمه ، پرینت حساب ، فیش حقوقی ، پرینت حضور غیاب یا در نهایت گزارش بازرسان کار یا گزارش بازرسان تامین اجتماعی در صورتیکه از کارگاه بازدید کرده اند .

اما در صورتیکه هیچیک از موارد فوق را ندارید .

هر معرفی نامه ای که در سربرگ شرکت یا مهر آن یا با امضاء مدیران باشد و در معرفی نامه از شما نام برده شده باشد ، قابل استناد است .

بعنوان مثال ممکن است از طرف شرکت استشهادیه ای پر کرده باشید ، فاکتور خرید و فروشی به نام شما صادر شده باشد یا معرفی نامه ای برای مراجعه به سازمان ، اداره یا بانکی به شما داده شده باشد ،

هر کدام از این موارد را که بتوانید به آن دسترسی داشته باشید امکان اینکه بتوانید سابقه تان را در کارگاه ثابت کنید وجود دارد ، این مدارک را به مرجع رسیدگی کننده ارائه می دهید . تحقیقات محلی توسط آنها انجام می شود . در نهایت موضوع سابقه کار شما در کارگاه با این روش قابل اثبات است .

دیدگاه شما

نماد اعتماد الکترونیک

آشنایی با دادپند

سایت دادپند به مدیران کمک خواهد کرد که با اشراف کامل به قانون  کسب و کار خود را سریع تر و با خیال راحت تر رشد بدهند ، کار اصلی ما آموزش و مدیریت موارد مختلف حقوقی است .
از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
روزهای کاری ، 10 صبح تا 17 پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 38655782 -051
آدرس ایمیل: Info@dadpand.com

تمامی حقوق این سایت متعلق به سمانه خسروقوچانی است. این سایت در زمینه آموزش موارد حقوقی و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.